woensdag, augustus 09, 2017

Foto's knippen met een GoPro

Dat je met een GoPro foto's kunt knippen wist ik, maar daar was ik nog niet aan toe gekomen. Tot vandaag, en het resultaat van GoPro valt mij niet tegen. Deze foto's zijn niet gefotoshopt en tijdens het rijden genomen. Dus wat mij betreft kan GoPro de belichtingsdriehoek goed inschatten. Alleen bij de eerste foto twijfel ik aan de sluitertijd. Daar had ik misschien nog wat aan kunnen doen met de instellingen. Maargoed, een verlichte fietsbrug fotograferen met een wat grotere sluitertijd heeft ook wel watūüėä

1X heenweg ww-verkeer
4X terugweg ww-verkeer




















8 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit! En...geen grote bestanden te bewerken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog eens gekeken Mick. Het zijn stuk voor stuk JPEG-bestanden (en dus gecomprimeerd) met een grootte van zo'n 2,2 kB elk, dus dat valt inderdaad best mee.

      Verwijderen
    2. Nou ja, 2,2XX kB staat netter :)

      Verwijderen
    3. Ja, ik kan de laatste foto bijvoorbeeld niet kleiner opslaan dan 143 kb als Jpeg.

      Verwijderen
  2. Mooie kwaliteit. Mijn oudere Contours kunnen dat niet en zijn technisch ook helemaal achterhaald. De ontwikkeling van camera's gaat ook zo hard. Wat ze wel kunnen is (idd) om de paar seconden een foto maken ipv filmen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die instelling (om de paar seconden een foto maken) is hierbij inderdaad gebruikt Arjen. Dan zit je ten minste niet onder het rijden met die GoPro in de weer :)

      Verwijderen
    2. Aha, dat had ik niet begrepen!
      Ik heb niet zo lang geleden mijn dashcam gebruikt om mezelf in een fluorhesje poserend te filmen. Dat filmpje heb ik toen simpelweg stilgezet en een screenshot in paint geplakt en op m'n blog gepubliceerd:https://4.bp.blogspot.com/-PDBzyCbT_mk/WNGf-W6aheI/AAAAAAAAEOU/I08-4nZHHY4-mSYxeGVLnZwWcuRxBaa_wCLcB/s1600/hesje2.JPG
      Duidelijk niet zo scherp maar een jlein bestand en ik kon mezelf zien tijdens het opnemen in het display (-:

      Verwijderen
    3. Coole foto Mick :) Ik twijfel of er wel een goede Nederlandse vertaling voor deze fototechniek is. Maar goed, de instelling die je gebruiken moet heet "time-lapse".

      Verwijderen