woensdag, juli 12, 2017

Ja kom op zeg



Ja kom op zeg, ik ben gekke Henkie niet!
Soms moet je dat afdwingen.
Je weet wel, het is woensdag 12 juli en het regent wel 32mm.
Dan zijn er altijd wel weer van die standaard "grappige" opmerkingen van de "altijd met de auto komende mensen" jegens de fietsers onder ons. Dat is niet nieuw. Maar er zijn grenzen. Als iemand je, met een serieus gezicht, gaat vertellen "Ik zag dat je zeiltje eraf lag" (ik was dus met de Alleweder en die stond in de open lucht geparkeerd), dan is dat wat mij betreft niet grappig meer. Respect afdwingen? Jazeker, door betreffende toch wel eens duidelijk aan te geven dat deze wat mij betreft te ver gegaan is. En natuurlijk wordt zoiets naar mij toe beantwoord met "Ik dacht dat je er wel tegen kon" "Het was maar een grapje". Ik geloof niet dat deze dit nog een tweede keer doet (hopelijk).


Veel bos, veel takken

En ja, als het zoveel regent, dan liggen er weer een boel takken op het fietspad. Dat houd je toch niet tegen. Een paar keer gestopt en ze maar in de berm gegooid. Dat geeft een dubbel gevoel. Aan de ene kant is het helemaal niet erg, echter, als ik de rechtopfietsers onder ons, behendig en zonder iets te zeggen, slalommend voorbij zie jakkeren, moet ik opletten mezelf toch niet alweer de gekke Henkie te moeten gaan voelen.

Graag zou ik willen afsluiten met foto's van een fietsbrug genaamd "Weerdsprong" in Venlo waar ik elke morgen in het donker (dus op de heenweg) overheen fiets. En dat ziet er zo uit: Wauw wat een plaatjes!












2 opmerkingen:

  1. Mooie brug...is visueel inderdaad aantrekkelijk om eens over heen te rijden.

    Dat met die grapjes kan altijd erger hoor....ik heb wat minder beschaafde collega's, eentje zei dat ie de kap eraf had gehaald en "in gepist had" Ik nam dat totaal niet serieus maar de Q stonk toch wel naar urine toen ik er daarna op lette....Net op tijd kon mijn vrouw me overtuigen dat het rook naar katten urine, die beesten kruipen ondanks maatregelen graag in de Q die naast het huis onder een carport staat. Lekker droog toilet...trillende staart...

    Was ik nog overtuigd geweest dat die idiote collega daarvoor verantwoordelijk was geweest had ik in woede vast dingen gedaan dat als je bent afgekoeld en te maken krijgt met de gevolgen alleen maar spijt hebt. Ik was daarna nog boos omdat het bijna zover gekomen was en alleen maar om lariekoek die ik niet kon doorzien. En omdat ik kennelijk niet erg wijs ben, en mijn vrouw mijn verstand af en toe is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op tijd jouw grenzen naar de ander toe aangeven Arjen. Een beetje plagen kan geen kwaad en moet kunnen, echter soms wordt inderdaad een grens overschreden.....

      Verwijderen