donderdag, juli 20, 2017

filmora





Filmora eerste proefversie 19 juli 2017.
Watermunt Tegelen en Weerdsprong Venlo.
gefilmd met Sony Cybershot DSC-HX60

Door professionals wordt dit programma redelijk geprezen. Het schijnt een redelijk goedkope movie editor te zijn waarmee je op een simpele manier behoorlijk wat mee kunt. Echt iets blijkbaar voor "de beginner". Dan voel ik mij toch wel een beetje aangesproken, want movie editen heb ik zeer weinig gedaan en twijfel of ik het veelvuldig zal gaan doen.

Wat ik belangrijk vind, is dat je ook kunt blurren. Blijkbaar kan het programma een redelijk stilstaand object blurren, echter het moet niet te veel "verspringen". Een "tracking system" zit er dan ook niet in, echter je kunt de film wel in gedeeltes "knippen" en dan per geknipte gedeelte blurren.

Ja, je mag veel zoals filmen op de openbare weg en dit op de sociale media zetten, echter ik wil wel opletten met "negatieve dingen". Betreffende kan, hoe asociaal deze zich ook heeft gedragen, blijkbaar in beroep gaan i.v.m. "portretrecht" en de wet "bescherming persoonsgegevens" wanneer je bijv. het gezicht cq het kentekenplaat niet geblurd hebt. 
Je kunt wel met de niet geblurde beelden aangifte bij de politie doen, echter, of deze daadwerkelijk hiermee wat gaat doen hangt per geval af o.a. i.v.m. betrouwbaarheid van de beelden (het zogenaamde knip en plakwerk).
Maar daar heb ik mijn camera niet voor gekocht, eigenlijk meer om de "leuke dingen" te filmen.
Ik denk er nog over na of ik filmora koop.




4 opmerkingen:

  1. Deed ik idd al een tijdje om de oorzaak van aanrijdingen goed vast te leggen. Want dat kan een dure aangelegenheid zijn met een velomobiel en veel betrokkenen - en let op ook omstanders !! - zullen vinden dat je met een velomobiel te hard reed en daarom schuldig bent. Ook als je niet hard reed. Dat is het nadeel van een voertuig wat enorm gestroomlijnd en snel eruit ziet. ( met een supersport motor of supersport auto geloven ze je ook niet )

    Voor snelheidsregistratie zal het wel nodig zijn dat je een camera gebruikt met ingebouwde gps. Ik denk niet dat gegevens van derden apparaten (zondermeer) geldig zijn. En wat blurren betreft : mijn Contours zijn al wat verouderd : die geven zowiezo niet zo'n scherp beeld :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed bezig Arjen! Ik zit nog te denken aan een "action cam" die dus de gehele rit registreert. Maar daar denk ik nog over na. grt, Peter

      Verwijderen
  2. Denk ik ook over Peter, en ik weet ondertussen wat ik wil, een 360 action cam. Zijn wel duur in aanschaf als je wat kwaliteit wil, maar de nieuwste Garmin 360 geeft prima beelden. Nog even laten inzinken.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Adri, Hier in Nederland zie ik de Garmin 360 voor zo'n 800 euro te koop staan. Alhoewel, mijn gedachten zitten meer bij de GoPro Hero5 session. Echter zo'n 360 graden beeld van de Garmin heeft natuurlijk ook wel wat! grt, Peter

    BeantwoordenVerwijderen